mandag 24. september 2012

Vær-stasjonen avslører været

Når jeg sto opp i dag viste vær-stasjonen regn og det gjelder de neste 12 timene. Når jeg deretter åpnet vinduet for å se om det regnet, så regnet det ikke ute. Men uansett hvordan været ser ut til å bli, så kommer det til å bli regn. Vær-stasjonen tar aldri feil med sine prognoser og jeg har hatt den siden sommeren 2010, så jeg hva jeg snakker om når det gjelder vær-stasjonen. Jeg kan ikke huske at jeg har byttet batteri til vær-stasjonen dette året, men den bruker lite strøm. Batteriene til sensoren og mottakeren trenger å byttes ut to ganger i året, så den er billig med tanke på vedlikehold.

I dag morges viste termometeret 8,8 grader og jeg det ser ut som det er veldig mørkt ute. Jeg kommer til å bruke refleks når jeg skal gå til skolen i dag, fordi det er mørkt på morgenen når jeg sal gå til skolen. Høsten er begynt i Haugesund og det begynner jeg å merke mest på hvor mye det blåser og at det blir tidlig mørkt på kvelden og sent lyst på morgenen. Jeg bor sentrumsnært og har derfor ikke merket at bladene faller av trærne. Det er nesten ikke noen trær der jeg bor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar