onsdag 12. september 2012

Varsel om lokalt mye nedbør på Vestlandet


Dette varselet gjelder for Vestlandet fredag 13.09.12, det skriver Sunnmørsposten. Det har generelt vært kraftig uvær med sprutregn i flere dager på Vestlandet, men i Haugesund har vi ikke opplevd det verste. Årsaken til det er at Boknafjellet ofte hindrer lavtrykket i å komme til Haugalandet fra sør. Jeg håper at hvis det begynner å sprutregne, så fortsetter det bare å sprutregne. Ikke at det plutselig sprutregner og plutselig slutter å regne, fordi da er det vanskelig å se hvilket vær det skal bli, ut vinduet. Jeg har værstasjon hjemme, men ikke når jeg er ute.

Nå ser det ut som det begynner å regne i kveld. Jeg må få stekt 16 stk rundstykker hjemme, sånn at jeg har frokost, lunsj og kvelds de neste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar