torsdag 20. september 2012

Lave nok temperaturer ute

Torsdag forrige uke ble jeg så varm når jeg syklet til jobb, at jeg måtte ta av meg jakka når jeg var kommet halvveis. I går syklet jeg til jobb uten jakke, men den skulle jeg hatt på meg, fordi det ble kaldt å sykle hele veien. Dagtemperaturene i Haugesund er for tiden 9 grader, men for kaldt til å sykle uten jakke, også i oppoverbakker. Det prøver jeg ikke igjen og skal fra i dag bruke jakke når jeg sykler til jobb, også når jeg går til skolen. Jeg ser ikke lenger noen som går uten jakke når jeg er ute.

Når jeg var med amatørradiogruppa i går kveld i Åkra, da hørte jeg av og til på FM radioen med mobilen min. Ikke noe musikk jeg likte på noen måter, så jeg skrudde til slutt helt av. Men ledningen fungerer som antenne og tar inn mye bedre signal enn ledningen til de forrige hodetelefonene jeg hadde.

Med Statcounter kan jeg se hvor mange som klikker på reklamene og hvor klikkene kommer fra. Det er ikke hver dag det er noen som klikker på de, men jeg ser at reklamen for turbonettet blir trykket på noen ganger i uka. Det er så langt bare 15 daglige besøk i bloggen, så det må mange flere besøk til for at klikkene skal bli mange flere. Men med blogg-seksjonen til Haugesunds avis, lenke til bloggen på hjemmesiden til radioklubben og lenke til bloggen på hjemmesiden til Cobras turer og treff, så skal besøkene komme etterhvert fra mange steder i landet. Adressen til den hjemmesiden er https://sites.google.com/site/cobrasturer/home 

Jeg har vær-stasjon hjemme og følger derfor nøye med på den for å følge utviklingen i været. Den viser nå oppholdsvær som gjelder de neste 12 timene, men regnbyger må vi uansett regne med i vinterhalvåret. Skalaen til barometeret viser stabilt vær, men nå regner det litt og ingenting tyder på at det kommer til å slutte å regne i løpet av dagen. Nedbørradaren til Yr.no viser spredte regnbyger som kommer fra kysten. Her er link til nedbørradaren for Vestlandet http://www.yr.no/radar/vestlandet.html 
For dere som bor i andre steder i landet, kan dere bla ned på siden og trykke på landsdelen du bor i. Radaren oppdateres hvert 15. minutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar