torsdag 20. september 2012

Kjempegøy å jobbe i dag

Jeg var veldig trøtt når vekkerklokkene begynte å ringe mens klokkeradioen også var på. Det var rundt 10 grader i soverommet og da var det vanskelig å stå opp. Men på grunn av at jeg ville skrive blogg før jeg skulle sykle til jobb, klarte jeg å stå opp når jeg ble lei av vekkerklokkene som ringte i flere minutter. Jeg ville prøve så godt jeg kunne å ikke sykle til jobb for tidlig og leste derfor resten av kapitlet i boka jeg nå leser til den neste bokanmeldelsen. Det er en hemmelighet hvilken bok det er, men det blir avslørt når bokanmeldelsen blir lagt ut i bloggen.

Det var nesten helt trafikk-stille når jeg var kommet halvveis til Spar Kjøp. Jeg ble for varm med jakken på og måtte pakke den oppi ryggsekken underveis. Jeg har blitt forvirret, fordi når jeg sykler med genser blir jeg for kald. Men når jeg sykler med jakken blir jeg for varm. Vær-stasjonen viser nesten bare oppholdsvær, men tilfeldige ganger begynner det å sprutregne. Jeg kom til Spar Kjøp omtrent når det begynte å regne, så jeg var heldig med det.

Jeg må innrømme at FM radio har dårlig dekning på Raglamyr. Det er stort sett bare lokalradioene som sendes fra Steinsfjellet som gir god dekning i det området. Jeg brukte en FM radio i lageret til å lytte til P4, men det var dårlig dekning og jeg var heldig som fikk godt nok signal. Det gjorde jobben mye lettere når jeg fikk høre musikk mens jeg jobbet. Jeg jobbet så hardt jeg kunne og jeg ville ikke ta pauser utenom matpausen. Jeg ville få jobben gjort, sånn at varene kom raskest mulig ut i butikken.

Sykkelturen hjem tok 25 minutter og jeg opplevde ingen forsinkelser på hjemveien. Jeg tenkte på at i morgen skal jeg være på skolen, men ha skolekjøkken som jeg trives godt med. Hverdagen blir enklere med gode tanker om morgendagen. Jeg hører ikke på musikk mens jeg sykler og ser ikke behovet for det. Sykkelturen varer bare i 25 minutter begge veiene til og fra Spar Kjøp.

Når jeg kom hjem lagde jeg rømmegrøt til middag. Jeg spiste opp alt og ble mett for kvelden. I morgen skal jeg på Tweens i Tabernaklet. På lørdag er det Connection i Tabernaklet, den eneste kvelden jeg får møte andre på min egen alder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar