onsdag 5. september 2012

Mørkere tider kommer

Når jeg skulle gå til skolen i går burde jeg hatt på meg refleks, men det gjorde jeg ikke. Jeg hadde allerede begynt å gå til skolen når jeg først merket hvor mørkt det var ute. De færreste går med refleks, dessverre. Det er risikabelt å gå ute uten refleks, fordi syklister og bilister med belysning har vanskelig for å se andre turgåere i trafikken, på landeveien og andre steder.

Det var ikke helt det samme i dag når jeg skulle gå til skolen. Det var halvmørkt, men det var ikke behov for bruk av refleks og jeg valgte derfor å ikke ha på meg refleks. Det er gatelys hele skoleveien min som jeg går i 20 minutter, men det er ingen grunn til å unngå refleks bevisst hvis det er mørkt ute på morgenen. Dette gjelder Haugesund i Rogaland.

Hvis det er mørkt ute på morgenen og du skal sykle eller gå til jobb/skole, så er det smart å bruke refleks. Du kan kjøpe billige refleks-klistermerker, refleksbånd eller andre typer refleks på Clas Ohlson. Det burde egentlig ikke være noe problem, men jeg har ofte hatt problemer med å se hvor folk skal krysse veien, bare fordi de ikke bruker refleks i mørket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar