søndag 23. september 2012

Ensom helg

Jeg forstår ikke hvorfor dette måtte bli en ensom helg, men det er på en måte vanskelig for meg å å finne miljøer i Haugesund der jeg er velkommen. Dette er vanskelig for meg å forklare, men jeg skal prøve å forklare hvordan jeg har hatt det denne helgen.

På fredag var det Tweens i Tabernaklet. Dette er annenhver fredag kveld, og jeg tror målgruppen er 5. til 8. klasse. Av en rar grunn er jeg alltid velkommen blant guttene på Tweens og jeg har alltid noen å snakke med. Jeg trodde ikke det kom til å bli så gøy når jeg begynte på Tweens i 2011, men det ble mye bedre enn jeg forventet.

På lørdag var det Connection, med målgruppen 13-21 år. Før var jeg alltid ønsket varmt velkommen og jeg hadde alltid noen å snakke med. Det var ikke ofte jeg snakket så mye, men jeg ble ønsket velkommen og det var andre som ville ha meg med i samtaler. Sånn har det ikke vært for meg i det siste og det er trist at det må bli sånt. Jeg vet at det er nødvendig å få nye ungdommer til å komme på Connection, sånn at miljøet kan bygges opp igjen.

Jeg har gått på Connection hver lørdag kveld siden februar 2011 og gått til Tabernaklet og hjem når denne ungdomfesten er slutt. Jeg har ikke sett så mange folk ute lenger av en rar grunn. I fjor så jeg alltid mange var ute og gikk hjem fra fester på kveldene, men dette er bare noe jeg har inntrykk av. Før var det ofte mye støy fra kaien natt-til-søndag, men nå begynner det å bli veldig stille natt-til-søndag. Kanskje folk vil sitte hjemme alene og se på tv istedenfor å komme seg ut og treffe folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar