torsdag 27. september 2012

Vedlikehold av sykkelen

En sykkel trenger vedlikehold for å være god å bruke, men det er oftest bare kjettingen som må sprayes med rustspray. Jeg merket at flasken med rustspray begynte å bli tom, men den bruker jeg bare to ganger i måneden, så det haster ikke å kjøpe ny. Jeg kjøper ei liten flaske annenhver måned på Jula eller sjeldnere, som koster 59 kroner. Jeg tenkte i går at jeg burde sprayet kjettingen, fordi det var tungt å sykle i oppoverbakkene, men det måtte jeg vente med til jeg kom hjem.

Jeg har begynt å lage nyhetopptak på den nye hjemmesiden til Cobra radio klubb, men den hjemmesiden er for fellesturer. Der kommer jeg til å legge ut opptak en gang i måneden fra 2013, men så langt har jeg bare laget et opptak med nyheter. Opptakene er gratis å laste ned, og de kan lastes ned fra denne siden https://sites.google.com/site/cobrasturer/home/cobra-nyhetene

Det er viktig å vedlikeholde sykkelen, sånn at den kan brukes i mange år. Jeg skrev i januar en artikkel i Lesernes avis om sykkel og med et bilde av sykkelen min. På bildet har jeg sommerdekk på sykkelen. Artikkelen publiserte jeg 11. januar 2012 og her er link til denne artikkelen http://lesernes.h-avis.no/artikkel.php?aid=17930

Sykkel er et framkomstmiddel som samtidig gir trening. Den kan brukes til å sykle til jobb, sykle til skole eller sykle til butikken for å handle. Jeg sykler uansett hvordan været er ute. Fordelen med å sykle i regn er at sykkelen samtidig blir vasket og derfor vasker jeg aldri sykkelen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar