tirsdag 2. oktober 2012

Vær-stasjonen lever sitt eget liv

Vær-stasjonen lever sitt eget liv mellom årstidene, fordi været skifter ofte og prognosene den viser blir lite sannsynlig rett varsel. Det er fortsatt enkelt å sjekke vær-stasjonen, men prognosene stemmer ikke alltid helt. Jeg bruker da å bare sjekke termometeret og ser etter "frostvarsel" eller "snø". Jeg har ikke sett værstasjonen vise "snø" eller "frostvarsel" siden sommeren.

Det regner ofte på kveldene, men det betyr ikke så mye for meg. Jeg sitter hjemme på kveldene og slapper av. Jeg kommer til å måtte måke snø hver morgen for å komme meg ut. Vinteren er ikke så ekstrem her jeg bor, fordi jeg bor nær kysten.

Det er så mye trafikk-støy her jeg bor at det er vanskelig å høre når det begynner å regne. Det er ikke gøy når det regner så kraftig at jeg må lukke alle vinduene, for at det ikke skal regne inn vinduene. Jeg har ikke opplevd det problemet i det siste. Det kan fort bli vått i vinduskarmene hvis jeg skal lufte ut leiligheten på vinteren og så begynner det å snø inn vinduene. Det problemet opplever jeg nesten aldri, fordi jeg er forsiktig med å lufte ut leiligheten på vinteren.

Det begynner plutselig å regne, men etterhvert slutter det å regne. Dagtemperaturen er 13 grader, men når vinteren nærmer seg kommer det raskt til å synke ned til minusgrader. Det begynner med nattefrost og så begynner det å snø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar