fredag 5. oktober 2012

Bønnegryte til middag

Torsdag:

Når jeg kom hjem fra jobb i går, tok jeg ut kjøttdeigen som hadde ligget i fryseren. Jeg skulle lage bønnegryte til middag, en gryterett som smaker godt og metter godt. Den lå i romtemperatur og etterhvert begynte jeg å steke kjøttdeigen. Den var så kald at stekepannen ble nedkjølt under oppvarmingen. Når kjøttdeigen var ferdig stekt, tok jeg den oppi ei gryte med tomater, bønner og champinjong. Når den begynte å koke tok jeg soyasaus. Jeg spiste opp alt dette, men spiste ikke mer før fredag morgen.

Middagen smakte veldig godt og det er en enkel middag å lage. Jeg leste ikke oppskriften som jeg tidligere har gjort, fordi jeg har laget dette mange ganger før og husket hvilke ingredienser som skulle være med.

Jeg var veldig sulten når jeg sto opp i dag, men jeg klarte ikke å stå opp før sangen "Dum Dum Boys - Enhjørning" ble spilt på klokkeradioen. Klokkeradioen er 5 år gammel og har derfor dårlig lyd. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny klokkeradio før den slutter å virke og kanskje er det flere år til den slutter å virke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar