onsdag 15. august 2012

Ukens kommentar 15.08.12

Norge er et velferdsland som vernes godt mot finanskrisen ved hjelp av råolje i Nordsjøen. Det betyr ikke at dette er et land som alle trives godt i eller blir rike i, men her er vi bedre vernet mot finanskrisen enn andre land i Europa. Jeg tenker derfor på hvor stort behov det er for fritid, ferie og enkle løsninger i hverdagen. Mange har behov for tv-spill, filmer og størst mulig tv med full-HD kvalitet som kan være rundt 40'' eller 50''. Jeg valgte 32'' uten HD-kvalitet som jeg kjøpte sommeren 2009, fordi jeg så mye på tv og spilte mye tv-spill. Den bruker jeg nesten ikke lenger og jeg vil prøve å kvitte meg med den når jeg skal flytte fra der jeg bor nå. Jeg håper da venner eller bekjente ønsker å overta den, men uheldigvis har alle jeg kjenner egen tv.

Spesielt når jeg får mye underholdning på internett er tv-en oftest bare avslått, det skjer ofte at jeg bruker den på vinteren, men da er det når jeg ikke gidder å være mer på internett. Jeg har DAB radio med over 10 unike kanaler til hjemmekinoanlegget, som jeg før brukte mye til å se film med. Men film er blitt mer effekter enn kvalitet og jeg ser derfor ikke så mye film. Hver høst eller vinter ser jeg "Små Spioner 3D" som ble lansert i 2003, fordi det er en film med kvalitet og effekt. Den gir meg inntrykk fra barndommen som jeg synes er vanskelig å takle og jeg kjøpte den derfor på Platekompaniet sommeren 2010, kort tid etter jeg flyttet til her jeg bor nå.

Jeg føler meg forstyrret når jeg tenker på hvor vanskelig jeg har hatt det, og hvor vanskelig jeg fortsatt har det. Det er noe jeg må leve med, men heldigvis kan jeg gå i Pinsemenigheten hver helg. Fra denne uka blir det Connection hver lørdag kveld, der kan jeg treffe andre ungdommer. Ikke bare være alene hver kveld, unntatt når jeg er med amatørradiogruppa. Derfor skriver jeg denne bloggen for å beskrive hvordan jeg prøver å forebygge gamle problemer som lagrer seg.

I sommerferien har jeg laget reklame for Møllerhaug Radioklubb i denne bloggen, som er veldig synlig for alle leserne. På hjemmesiden min er det lenke til Cobra radio klubb, som jeg har en avdeling av. Vi er bare 50 medlemmer og trenger derfor mange flere. Fra neste år kan bare medlemmer få tilgang til medlembladene og heftene, men medlemskapet er gratis og det er derfor ikke et problem. Dette har blitt informert på Cobra radio klubb sin hjemmeside.

1 kommentar: