mandag 6. august 2012

Ukens kommentar 07.08.12

I går ble jeg tom for rundstykker, men på grunn av sommerferie kan jeg bake rundstykker på morgenen istedenfor kvelden. Jeg bruker sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner og kruskakli i deigen, fordi dette brukte jeg den tiden jeg stekte hjemmelagde knekkebrød. Jeg vil unngå å kaste mat og vil derfor spise opp alt.

Kruskakli er et rent hveteprodukt som består av skalldelen til hvetekornet. Fibrene er ufordøyelige. Produktet har likevel en viktig rolle i kostholdet vårt, fordi det har en god effekt på tarmfunksjonen. Kilde: Baksiden til esken med kruskakli

Jeg bruker bare kruskakli i rugbrød, ikke i grovbrød, fordi jeg bruker "sammalt hvete grov" i grovbrødene. Ellers bruker jeg sesamfrø, linfrø og solsikkekjerner i grovbrød. Men i dag begynte jeg å bake på morgenen og venter fortsatt på at de skal heves ferdig og rulles ut som rundstykker, deigen jeg har bakt i dag er rugbrød.

Jeg lagde i går en film fra bilturen til Kvinnherad. Filmen redigerte jeg i går og er uten lyd. Filmen ligger nå på YouTube og her er lenken til denne filmen http://www.youtube.com/watch?v=Ti7b7_RFO3M

Jeg har også lagt ut lenke til denne filmen på Facebook-siden til denne bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar