tirsdag 21. august 2012

Første reparasjon på min nyeste sykkel

Den grønne sykkelen min som jeg fikk høsten 2011 har aldri vært levert inn til reparasjon før i dag. Jeg har nå sett resultatet av at den har stått i kjelleren og trukket til seg mye støv over lang tid, men også vært lite i bruk. Det er bare den ene bremseklossen til skyve-bremsene som ble ødelagt av noe, men det så ikke ut som noe. Spinn Sykkelshop er et sykkelverksted som har leiesykler for de som har behov for det. Jeg får den reparert i løpet av i morgen, men jeg trenger sykkel i morgen på grunn av en klassetur i morgen. Fordelen med dette sykkelverkstedet er at de har gratis lånesykler og de har reklame for Spinn på lånesyklene.

Lånesyklene er bare standard-sykler som kjettingen lett kan falle ut av, spesielt den lånesykkelen jeg fikk. Men før jeg får tilbake den nye sykkelen min i morgen etter reparasjonen, skal jeg ikke tenke så mye på det. Det var lett å bremse mye med standard-bremsene, men på lange distanser vil bremseklossene få store slitasjer over relativt kort tid. Jeg gleder meg derfor til jeg får den skikkelige sykkelen min tilbake!

Hvis du trenger å sende sykkelen din inn til et verksted, anbefaler jeg Spinn Sykkelshop. Det er en forhandler med både sykkel-butikk og sykkel-verksted. Der selges belysning og utstyr til vedlikehold av sykkelen, men også hjelm. De låner bort gratis lånesykler mens sykkelen er i verkstedet, hvis kunden har behov for det. Det var for meg en fordel at jeg kunne levere sykkelen inn og umiddelbart sykle hjem.

FØLG BLOGGEN PÅ FACEBOOK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar