lørdag 18. august 2012

Haugesundgruppen var med på Havnedagene

På torsdag og fredag var jeg på besøk hos en kompis som oftest har vært opptatt de siste månedene, så det var tilfeldig at vi møttes igjen, fordi han kom til meg. Han hadde fått nytt mobilnummer og jeg har derfor ikke kunnet ringt ham, men nå har jeg fått det nye nummeret hans. Det føltes annerledes å være med noen istedet for å bare sitte hjemme og tilfeldige ganger komme meg ut på noe. Begge dagene jeg var hos ham spiste vi så mye chili-nøtter at jeg fikk sår i halsen. Å drikke mye hjelper ikke på sår hals, det må gro av seg selv. Men å spise som vanlig og drikke mer enn før kan hjelpe sår hals.

I dag var jeg med radioamatørene på Havnedagene, vi rigget til meg HF radio i en bod og snakket med folk som lurte på hva vi gjorde i denne klubben. Etterhvert måtte jeg hjem for å lage middag og slappe av i rolige omgivelser hjemme, fordi jeg hadde vondt i hodet av HF radioen. Jeg har bestemt meg for at så lenge jeg bor i nærheten av sentrum, så vil jeg ikke kjøpe sånn radio. Da venter jeg heller til jeg bor på avstand fra folk og har nok penger til utstyret. På Holmen i Åkra (Karmøy) er det HF base radioer som jeg kan bruke når jeg klarer å bestå prøven i vinter, og kurset skal gå rolig. Jeg kan lese på nettkurset når jeg begynner å forstå dette, med fordel at jeg kan øve hele fritiden. HF sertifikat koster 2000 kroner, men er livsvarig. Jeg kan få mye ut av klubben med dette sertifikatet, som for eksempel lære mye av det praktiske som radio innebærer.

I kveld blir det Connection i Tabernaklet, og neste uke blir det Tweens og Connection (fredag og lørdag), så den uka blir en kjempestart på vanlige uker, både oppstart med ungdomsarbeidet i menigheten og oppstart av mitt siste skoleår på videregående skole!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar