torsdag 16. august 2012

Framtid med kombinasjon av UHF og HF

I går var jeg med Haugesundgruppen og flyttet utstyret til Holmen i Åkra, i Karmøy kommune. Jeg fikk en bunke med utgavene til Amatørradio fra 1999, noen fra 2009 og 2010. De har jeg nå liggende hjemme og leser de når jeg kjeder meg. Å bli radioamatør er ingen enkle greier, det koster tid og penger, men krever mest motivasjon til å bestå prøven. Det blir kveldskurs annenhver onsdag kveld og jeg regner med at det ikke blir vanskelig, men akkurat nå klarer jeg ikke å forestille meg at jeg vil klare det.

Jeg vil fortsatt bruke fribåndsradio, men det er stort sett alltid stille på alle kanalene og det blir ikke mye bruk av, også når folk sitter og lytter uten å snakke. Da blir det til slutt ikke mer å lytte på, dessverre.

Det finnes viktigere ting i livet enn radio, men en hobby er nødvendig for å få nye venner istedet for å kjede seg hjemme. Radio er en begrenset hobby, men har man amatørradiolisensen, så kan man få mye ut av ei radiogruppe. Det er det jeg vil, men det er nødvendig med flere kurs for å få best mulig utbytte av hobbyen. Jeg gruer meg ikke til dette, men det føles håpløst å skulle lære alt dette tekniske jeg nesten ikke har hørt noe om.

Jeg stekte hjemmelagde rundstykker i dag, men jeg glemte tørrgjær i deigen. De blir små og harde hvis jeg glemmer tørrgjær, men det gjør ingenting. Jeg må uansett bake nye på søndag eller mandag, men jeg glemmer aldri gjæren med vilje.

Jeg er nå aktiv i Cobra sin Facebook-gruppe og har vært med på å kommentere under status-oppdateringene. Det er nå planer om å lage klistermerker til bilruter som skal være reklame for klubben, som kan limes på bakruta til bilen, eller i vinduene til bakdørene. Alle kan kjøpe merkene, det vil koste for trykk + porto. Det er viktig for klubben at medlemmene som har bil vil kjøpe et merke for å reklamere for Cobra i trafikken. Hjemmesiden er denne FB-gruppa er denne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar