søndag 5. august 2012

Rosendal i Kvinnherad kommune

Jeg har vært hjemmefra i nesten hele dag. Jeg var på en tur til Rosendal, med høye fjell og bratte bakker. FM radioen på mobiltelefonen min har så dårlige forhold at jeg ikke fikk dekning overalt i Kvinnherad, men uansett var det bare NRK P1, NRK P2 og NRK P3 som hadde dekning. På vei mot Rosendal fikk jeg inn en lokalradio på FM 104,0, men jeg vet ikke hva den heter (har ikke RDS på mobilen). Jeg tror det var Radio Fogefonn, men det varte ikke lenger enn 15 minutter (eller noe sånt) før dekningen forsvant.

Det var flott å se høye fjell og hvite linjer langs de smale veiene. På vei mot Rosendal tok jeg noen bilder i bilen:

 Bratte bakker som bare fortsetter oppover.
Kamera mitt er dårlig til å ta bilder i bevegelse,
men disse bildene i bilen ble utmerket!

Jeg som er glad i å se høye fjell og fin natur likte meg godt i Kvinnherad. Det er en kommune med smale veier, høye fjell, men dessverre få arbeidsplasser. Jeg skulle ønske det var flere arbeidsplasser i Kvinnherad enn det er nå. Mange jobber i butikk, men etter videregående skole er det vanskelig å få jobb i denne kommunen.

For meg var det sterke inntrykk å se Kvinnherad kommune med egne øyne. Ta en tur til denne kommunen hvis du får mulighet til det! Hvis du liker flott natur, høye fjell og smale veier med hvite linjer, da er denne kommunen et reisemål jeg vil anbefale dere. Jeg tok noen bilder av fjell i Kvinnherad, både når jeg gikk ute og når jeg satt i bilen:


 Sånn så veiene ut fra fjellet, når jeg satt i bilen på vei mot Rosendal
Det var så høye fjell at de gjorde skyene synlige, sånn at jeg kunne se når de ble mørke eller lyse

Jeg så ikke bare på naturen i Kvinnherad. Var var på Baroniet Rosendal, det er på en måte en park med kafe og store hager, ellers er det vanskelig å beskrive hva dette er. Hjemmesiden til Baroniet Rosendal er http://www.baroniet.no/no/index.php

 Dette er veien jeg gikk mot Baroniet Rosendal


_________________________________________________________________________________

Siste bilder fra arkivet:

 Denne fuglen sitter i en pipe og holder meg våken på nettene


 Foto: 02.08.12
Jeg skulle lage hjemmelaget pizza, men når jeg åpnet glasset med tomat-pure så jeg den var mugget. Jeg kunne derfor ikke beskytte bunnen med noe og derfor ble pizzaen ikke som jeg hadde tenkt.

2 kommentarer:

  1. Det er fint å bu i Kvinnherad også, ikkje berre å vera turist her. Interessant å sjå Kvinnherad med dine augo :) Som oppvaksen i Skudeneshavn er det stor kontrast til landskapet eg er vand med, men flott er det!

    SvarSlett
  2. Det er så fint å Kvinnherad at jeg vil bosette meg i den kommunen, men det er vanskelig å finne ledige jobber der. Jeg er oppvokst i Haugesund og bor fortsatt i Haugesund.

    Jeg har nå satt sammen filmene fra bilturen og lagt den ut her http://www.youtube.com/watch?v=Ti7b7_RFO3M

    Ja, det er flott. Men hvis jeg ikke kan få jobb i Kvinnherad, så kan jeg dessverre ikke bosette meg i den kommunen.

    SvarSlett