torsdag 2. august 2012

Amatørradiogruppa flytter til Karmøy

Onsdag 1.08.12:
Haugesundgruppen av NRRL har vært ei amatørradiogruppe som samler radio-interesserte hver onsdag kveld. Vårt lokale er oppsagt og etter det jeg har oppfattet må lokalet være ryddet og vasket innen 1. september. Det blir derfor utrydding i uke 33 (13. - 19. august). Jeg tar egentlig aldri buss, fordi jeg har sykkel. Haugesundgruppen kommer derfor til å flytte til Åkra i Karmøy kommune. Med tanke på å gå til busstoppet, vente på bussen, ta buss i 45 minutter og gå til lokalet; kommer jeg til å bruke rundt en time hver vei.

Torsdag 2.08.12:
Jeg sto opp litt før klokken 11 og hadde ikke flere rundstykker igjen. Jeg bestemte meg i går for å steke nye rundstykker denne morgenen for at de skulle ha lengst mulig holdbarhet. Jeg var sulten i dag, men jeg tenkte at dette kom til å bli en heftig dag med tanke på frokost og middag.

Jeg begynte å bake en deig til rundstykkene. Den hevet i en time før rundstykkene ble rullet ut. Klokken var passert 12 og jeg måtte skru på komfyren og rulle ut 16 stk rundstykker som måtte på langpanne. De stekte i 30 minutter midt i ovnen. Jeg visste ikke hvor sulten jeg var, men jeg var så sulten at jeg spiste 4 små rundstykker til frokost, men det ble en senere frokost enn jeg er vane med.

Etter planen skulle jeg steke hjemmelaget pizza til middag. Selvfølgelig var boksen med tomat-pure som var åpnet begynt å mugge. Lokket var igjen, men jeg kunne ikke gjøre annet enn å kaste det i mat-avfallet med spiseskjeen, skylle ut glasset og kaste det i glass/metall-containeren. Jeg fant grønnsaker som ellers ville blitt kastet og fylte dette oppå kjøttdeigen, før jeg tok på osten. Bunnen ble litt bløt på grunn av at jeg ikke hadde på tomat-pure, men det var fordi den var mugget.

Her er et bilde av denne spesielle hjemmelagde pizzaen:


_________________________________________________________________________________

Jeg har nå to bilder i arkivet mitt som jeg tror jeg ikke har lagt ut i bloggen før

Jeg lagde hjemmelaget kakao med kakaopulver, sukker og resten av melken som var i ferd med å gå ut på dato:

31.07.12

Jeg har før hatt problemer med at platen som kjøleskapet mitt har stått på fikk et brudd. Jeg sto så nærme der platen datt ned at det var helt tilfeldig at det gikk bra med meg. Men nå har jeg fått hjelp til å reparere denne skaden og kjøkkenet ser nå like fint ut som det var når jeg flyttet inn:

30.07.12

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar