søndag 22. juli 2012

Ukens kommentar

Det overrasket meg ikke at mange av mine venner ikke visste at jeg oftest er ensom. De fleste dagene i ukene er jeg bare hjemme alene og gjør ingenting spesielt. Jeg er ofte på internett, men ser sjelden på tv. Jeg så mye mer på tv før, men de siste årene har jeg blitt lei av å se tv. Det har ingenting med repriser å gjøre, men det frister ikke lenger å se på tv bare for å gjøre noe. Sånn ble det før jeg begynte å bruke internett hver dag.

Siden februar 2012 har jeg vært kommentator for Radionytt.no. Jeg har skrevet kommentarer om hvor det burde bli DAB-dekning, med tanke på dekning av antall innbyggere, dekke store deler av kysten og fjellet. Det har betydd mye å kunne skrive om radio og få det ut til radiofolket. Jeg er bare frilanser, så dette gjør jeg frivillig.

Som jeg har skrevet om tidligere i denne bloggen, så bruker jeg Fjellforum. Dette er et forum for folk som har interesse for friluftsliv. Det er snakk om hvordan man kan overnatte i naturen, for eksempel bruke telt. Jeg har lagt inn på kartet i forumet at jeg bor i Haugesund, men på dette kartet kan jeg ikke se at noen andre brukere av forumet bor i Haugesund. Jeg håper at folk i Haugesund blir brukere av Fjellforum, fordi interessen for friluftsliv er en stor interesse. Det er ikke nødvendig med telt for å trives i naturen, fordi en enkel gåtur på fjellet kan være løsningen. Men her jeg nå bor i Haugesund er langt fra fjell og natur, samtidig er busstilbudet dårlig på landeveiene.

Jeg skal lage pølsegryte med gresk salat til middag i dag. Jeg tror jeg aldri har laget dette før, men oppskriftene jeg har funnet på internett er veldig enkle. Dette skal lages fra bunnen av, så jeg kan lage det sånn jeg vil, men skal prøve å følge oppskriftene mest mulig. Jeg bruker alltid rapsolje, men det står olivenolje i oppskriften til gresk salat. Grønnsakene skal blandes med oliven (står det i oppskriften), men det skal jeg ikke gjøre. Istedet skal jeg bruke soyasaus, det bruker jeg alltid i fersk salat som skal serveres kjølig.

Jeg fant melk som går ut på dato i morgen og jeg skal ikke bruke melk til middag i dag. Jeg har derfor laget hjemmelaget kakao med melk, kakaopulver og sukker. Ellers hadde jeg ikke fått bruk for melken og jeg synes hjemmelaget kakao smaker godt, men det kreves mye sukker i kakaoen når jeg ikke smelter sjokolade.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar