torsdag 26. juli 2012

Storfint middags-besøk i dag

Jeg har nesten ikke vært hjemme i dag. Jeg er vane med å ofte bare være hjemme alene, men nå ser det ut som det begynner å bli litt bedre. Godt nok er det fortsatt ikke, men det er en begynnelse på et nytt og sosialt liv. Jeg har aldri vært vane med å bli ønsket varmt velkommen til et middags-besøk, det var noe nytt for meg i dag.

I dag syklet jeg klokken 12:30 fra leiligheten min for å besøke ei venninne. Det tar meg 25 minutter å sykle til henne. Hun hadde gitt uttrykk for at det skulle bli servert alt mulig av grillmat, noe jeg ikke klarte å oppfatte helt seriøst. Men når jeg kom på besøk til henne var det flere timer til det ble laget middag. Mens middagen ble laget så vi "Sommer på Haugalandet" på tv-en.

Grillmaten som vi fikk servert var kylling, pølser og hamburger. Ellers var det salater, is-te og brus. Det smakte veldig godt. Jeg spiste mye salat, drakk is-te og brus, men spiste også hamburger og kylling. Jeg ble mett av middagen, etterpå satt jeg og hun inne og snakket om musikk. Vi hørte litt på musikk før jeg begynte å sykle hjem. Jeg hadde en følelse av at jeg ikke hadde vært der så lenge som 8 timer, men det hadde jeg. Jeg håper det blir flere sånne middags-besøk framover, fordi det er sosialt.

_________________________________________________________________________________

Onsdag 25.07.12

I går klarte jeg noe som jeg har prøvd å få til hele dette året, å overføre lyd fra datamaskinen til kjøkkenradioen. Jeg har flyttet kjøkkenradioen til stuevinduet, fordi der får jeg mye bedre FM dekning fra Bokn-senderen.

Jeg har en liten FM sender med lav effekt som bare dekker kjøkkenet og stuen som er i ett rom, men med dårlig dekning. Når jeg prøvde forskjellige frekvenser, så klarte jeg til slutt å få dekning på kjøkkenradioen. Bildet under viser at dekningen er minimal, men det er stereo-mottak. Signalet rekker ikke ut vinduet.


Jeg stekte hjemmelagde karbonader fra bunnen av. Jeg glemte å ta karbonadedeigen ut av fryseboksen og jeg måtte derfor tine den i mikrobølgeovnen. Jeg var kald på hendene når jeg blandet karbonadedeigen med pepper og hvetemel. Jeg drakk vann til middagen. Jeg hørte på musikk som jeg overførte fra datamaskinen til kjøkkenradioen, fordi jeg har ikke datahøyttalere. Jeg vil ikke ha datahøyttalere, fordi jeg har hodetelefoner jeg kan bruke til datamaskinen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar