tirsdag 17. juli 2012

Jeg går ikke lenger ut frivillig

I flere år har jeg vært vane med å gå en tur ut når jeg kjeder meg, men så langt har det ikke hjulpet meg noe. Jeg føler meg ensom av å gå ute og se at andre alltid har noen å være med. Når jeg i dag gikk inn etter en rolig tur rundt Risøy bestemte jeg meg for å være inne resten av dagen. Jeg ville ikke gå ut frivillig lenger, fordi jeg har nå innsett at det ikke hjelper. Jeg kommer derfor til å sitte mye inne framover og ikke gjøre noe.

Jeg knakk i går hanken til litermålet mitt som lagde en sprekk øverst på litermålet. Det skjedde mens jeg bakte rundstykker, så det ble unøyaktig målt på grunn av det. Det var vanskelig å lage rundstykker av deigen, fordi den ble klumpete. Jeg var heldig som fikk vellykkede rundstykker i går kveld.

I dag lagde jeg hjemmelaget pizza til middag. Jeg brukte et lite desiliter-mål som målte opptil 0,25 dl. Det ble vanskelig å lage pizzabunn ut av dette og deigen ble så seig at den krevde nesten 2 kg hvetemel. Når den hadde hevet seg ferdig måtte jeg fylle deigen med hvetemel for å kunne ta den ut av bollen. Deigen ble seig og veldig stor som følge av dette, men det var nesten umulig å måle nøyaktig med et så lite desiliter-mål og jeg tror det ble totalt unøyaktig.

Pizzafyllet var tomat-pure (datt nesten oppi bunnen og var vanskelig å spre på bunnen), stekt kjøttdeig, Gastromat (krydder) og revet ost. Dette ble for meg en spesiell pizza, men den smakte godt. Her er et bilde av pizzaen:

Ferdigstekt i ovnen

Pizzaen avkjøles på rist

I morgen må jeg sykle til Raglamyr for å kjøpe nytt litermål. Det blir den første gangen jeg sykler i sommerferien. Når jeg ser i nettbutikken til Jula, så ser det ut som de ikke selger litermål. Det må jeg kjøpe på Coop Obs Hypermarked, i Amanda storsenter.

Jeg ser i nettbutikken til Jula at de selger MP3-spiller med støtte for både MP3 og WMA-avspilling. Den har også innebygget FM radio. Den koster 299 kroner. Jeg tror det blir lenge til jeg får behov for en sånn MP3-spiller, på grunn av at jeg ikke lenger går ute frivillig.

Jeg er lei av det, fordi jeg ser at andre har noen å være med. Jeg velger derfor å sitte hjemme og ikke gjøre noe.

3 kommentarer:

  1. hei Sindre !
    Pizzaen så kjempegod ut !
    Så bra at du lager alt sjøl !
    Klem fra Liven

    SvarSlett
  2. har skrevet innlegg før ,men har nok gjort det feil !

    SvarSlett
  3. Hva mener du med "har nok gjort det feil"?

    SvarSlett