søndag 22. juli 2012

Det ble en smakfull og kreativ middag

I dag ville jeg prøve å lage noe nytt til middag, jeg ville bruke gulrøtter, men ikke spise de rå. Gulrøtter som ikke er økologiske klarer jeg ikke å spise. Men jeg liker å spise stekte gulrøtter, også når de ikke er økologiske. Derfor har jeg på torsdag denne uka lett etter gulrot-oppskrifter på internett, til slutt kom jeg fram til honning-glasserte gulrøtter.

Først stekte jeg en laksfilet og tok den på en tallerken. Etterpå smeltet jeg 2 ss honning og 2 ss smør på stekepannen. Da tok jeg gulrøtter i stekepannen og stekte gulrøttene på svak varme til de ble gjennomvarme, og tok de honning-glasserte gulrøttene på samme tallerken som laksen. Til middagen drakk jeg appelsin-juice. Her er et bilde av middagen jeg lagde:

På grunn av at kamera ikke er så bra, ble dette bildet mørkt.

Det er vanskelig å se på bildet hva som er servert på middagstallerken, men det er bare laks og honning-glasserte gulrøtter.

1 kommentar: