mandag 30. juli 2012

Et rolig heldagsbesøk

Jeg syklet i formiddag til ei venninne for å være der på besøk hos henne. Jeg hadde genser, jakke og refleksbånd i ryggsekken. PMR radio (også kalt Walkie Talkie) hadde jeg i bukselommen mens jeg syklet. Det blåste ikke så mye ute, og jeg syklet derfor rolig opp bakkene. Det er morsomt å høre hva folk sier på PMR, men det er stort sett stille på alle kanalene. Det er derfor stor sannsynlighet for å finne en ledig kanal å snakke på. Jeg har ingen kontakter på PMR, men det tror jeg at jeg skal klare å skaffe meg. Trikset med det er å ta med PMR radioen til venner og vise hvordan det virker. Når jeg var på besøk hos henne fikk vi ikke inn noe, unntatt noen tilfeldige ganger, men det var nesten bare mye støyfull og uleselig sending.

En dobbelpakke med 2 stk lad-bare PMR radioer koster 499 kroner på Clas Ohlson. De krever fri sikt til hverandre. De er praktiske å bruke i bil eller båt, da har man dekning hele tiden. Hvis du PMR radioen ikke er vanntett, vær forsiktig med å bruke de i båt. Ha den i jakkelommen i tilfelle det spruter vann i båten eller det begynner å regne. I mange tilfeller skal man ikke langt fra kysten med båt før mobildekningen forsvinner.

Klokken 18:00 begynte jeg å gjøre meg klar til å sykle hjem. Vi snakket om at vi kanskje skulle ha en radiotest med PMR, noe jeg var interessert i å prøve. Jeg har så langt ingen PMR-kontakter, men kanskje jeg klarer å skaffe meg det. Jeg har to stk PMR radioer, fordi jeg kjøpte en dobbelpakke på Clas Ohlson i begynnelsen av 2010. Jeg vil prøve å bidra til med trafikk på PMR, fordi det er veldig praktisk å bruke. Det koster å kjøpe radioene, men de er gratis å bruke.

Jeg har noen bilder som jeg vil dele. Jeg tar av og til bilder og legger de ut i bloggen:

Dette bildet tok jeg av kjøkkenet mitt før jeg når jeg kom hjem i kveld.

_________________________________________________________________________________

I går luftet jeg ut soverommet mitt, fordi det fortsatt luktet innestengt der.
Jeg bruker halve soverommet mitt som et lager. Her er bilder fra utluftingen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar