fredag 20. juli 2012

Jeg lærte matlaging på den harde måten

Det skal ikke mye til for å misforstå et litermål når man skal måle desiliter. Jeg skulle bruke et lite litermål til å lage havregrøt med i dag, men jeg misforstå det når det høyeste målet var 0,25 liter. Jeg trodde det sto 0,25 desiliter. Jeg lurte på hvorfor det etterhvert ble så mye havregryr oppi gryten, men det fant jeg ut når det var for sent. Da hadde jeg begynt å helle oppi vann. Hadde jeg reagert når det bare var havregryn i gryten, da kunne jeg tømt det oppi pakken. Men dette var for sent når det var vann oppi gryten. Den ble grå og hard, men veldig mektig. Det blir lenge til neste gang jeg spiser havregryn eller havregrøt etter dette skjedde.

Jeg handlet mange ingredienser til flere nye middager jeg skal prøve å lage i helgen og neste uke. Jeg tok derfor to bilder av kjøleskapet mitt når jeg hadde handlet. Her er bildene:

Kjøleskapet med mye grønnsaker lagret

Skapet til kjøleskapet, de eneste hyllene som er i bruk nå


Etter å spist så mye havregrøt måtte jeg gå en tur ute på Risøy, istedenfor å bare sitte inne og kjede meg. Når jeg kom hjem hørte jeg på musikk.

Smedasundet, bildet er tatt fra kaien nord på Risøy

Smedasundet. bildet er tatt fra kaien nord på Risøy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar