mandag 15. april 2013

Sykkeltur til Håvåshytten

I dag har jeg vært på sykkeltur i byheiene, og syklet til Håvåshytten, som er i Tysvær kommune. Jeg tok med fotoapparatet og har tatt 16 bilder på sykkelturen. Dette er bildene jeg tok på sykkelturen:


Dette bildet ble tatt i nærheten av Haugesund sentrum mens jeg syklet og da hadde sykkelturen nettopp begynt.


Dette bildet ble tatt i Ramsdalen, en bydel i Haugesund som ikke er langt fra Djupadalen. Det var overskyet med mørke skyer, men det regnet ikke.


Dette bildet ble tatt i Kattanakkveien.


Dette bildet ble tatt i byheiene og etter mange oppoverbakker kunne jeg endelig se blå himmel og klarvær.


Her var det bare nedoverbakker mot Håvåshytten. Jeg var veldig sliten og det var en god følelse å være helt alene på fjellet, med klarvær og nesten ingen skyer på himmelen.



Her var jeg ikke langt fra Håvåshytten. Når jeg hadde syklet helt ned bakken, var det helt flat tursti som jeg syklet på fram til Håvåshytten.


Utenfor Håvåshytten fant jeg en god parkeringsplass til sykkelen. Jeg syntes at sykkelen min var perfekt å bruke til sykkeltur på fjellet. Det blåste veldig mye der der hytten var, men ellers blåste det ikke så mye der jeg syklet i byheiene.


Jeg syntes det blåste for mye der benkene var, og det blåste kald vind, så jeg gikk under terrassen for å spise maten jeg hadde med meg. Jeg hadde også vannflaske med meg. Det var varmt under terrassen.


Dette er et bilde av Stakkestadvannet som jeg kunne se fra Håvåshytten.



Når jeg begynte å sykle hjem, tok det ikke lang tid før jeg kunne se tømmerstokker som var stablet fint inntil trærne i skogen. Her kunne jeg høre mye trafikkstøy, men visste ikke hvor trafikk-støyet kom fra. Jeg kunne ikke se noen biler her og det kunne jeg heller ikke se når jeg syklet i Byheiene.


Dette er et bilde av Klau, som er Haugesund sitt høyeste fjell. Les mer om dette fjellet her


Dette er et bilde av Vannverksveien. Her kunne jeg ikke lenger se skyfri himmel og det var totalt overskyet, men det regnet fortsatt ikke.


Dette er et bilde av Kattanakkveien og dette bildet er tok jeg når jeg nærmet meg Djupadalen. Jeg syklet en snarvei fra Kattanakk til Djupadalen og syklet hjem derfra.


Dette er en sykkeltur som jeg anbefaler. Det var veldig langt å sykle til Håvåshytten, men det var veldig gøy. Jeg var veldig heldig med været, fordi det regnet ikke. Jeg syklet hjem veldig raskt og tror jeg brukte rundt 2 timer på returen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar