lørdag 27. april 2013

Jeg laget grønnsakssuppe til middag

Nå er det lenge siden jeg har hatt grønnsakssuppe til middag. Jeg har ikke brukt så mye grønnsaker til middag, men jeg har brukt mye kjøtt til middag og ellers laget grøt. Da har jeg laget risengryngrøt eller rømmegrøt.

I dag handlet jeg mat og kjøpte poteter, blomkål, grønnsaksbuljong og hvitløkfedd. Gulrøtter hadde jeg liggende fra før. Alt dette ble brukt i grønnsakssuppen, unntatt blomkålen, fordi jeg kokte suppen i ei liten gryte det var ikke plass til mer grønnsaker i den.

Dette er bildet jeg tok av grønnsakssuppen:


Jeg hadde 3 hønsebuljong-terninger og litt ingefær (krydder) i grønnsakssuppen. Jeg har lyst til å bruke mer grønnsaker til middag. Nå har jeg en nok grønnsaker i kjøleskapet til å lage flere middager neste uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar