onsdag 9. januar 2013

Ny oppskrift: Rømmegrøt

Jeg kom i ettermiddag hjem fra jobb og ville lage rømmegrøt til middag. På grunn av at jeg i kveld skal være med amatørradiogruppa, fikk jeg det travelt med middagen. Jeg så ikke på oppskriften når jeg laget middag i dag. Her er oppskriften jeg brukte:

- 1 liter melk
- 5 dl hvetemel
- seterrømme
- sukker

Jeg begynte med å koke seterrømmen. Etterpå hadde jeg hvetemel og melk i gryten. Jeg brukte sukker når jeg ble ferdig med å lage rømmegrøten. Med denne oppskriften blir det 4 porsjoner.

Jeg hadde ingen planer om å finne en ny oppskrift på rømmegrøt i dag, men det klarte jeg likevel å gjøre i farten. Det blir stort sett 2 porsjoner med rømmegrøt når jeg bruker oppskriften som er lagret på datamaskinen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar