søndag 27. januar 2013

Neste uke begynner jeg å bake brød

Jeg må alltid presse ned rundstykkene for at de skal pakke oppi matboksen. Det kan jeg ikke gjøre hvis jeg pensler de, men det ser ut som jeg må pensle rundstykkene for at de ikke skal sprekke. Jeg har de siste ukene blitt flinkere til å bake klissete deig, men det får rundstykkene til å sprekke veldig lett.

Jeg gir opp å bake rundstykker og begynner å bake brød neste uke. Brødform koster 40 kroner på Europris og den butikken er ikke langt fra Uni-K. Jeg jobber på Uni-K hver tirsdag og kan derfor gå til Europris når jeg er ferdig på jobben.

Fordelen med å bake brød er at man kan pensle brødene med egg, sånn at de ikke sprekker så lett og få plass til skivene oppi matboksen uten problemer. Det blir spennende å se hvordan brødene blir og jeg håper de blir vellykket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar