torsdag 31. januar 2013

Det var enkelt å bake brød

På tirsdag bakte jeg hjemmelagde brød. Det var ikke vanskelig. Jeg tror det vil bli lettere å få plass til brødskiver oppi matboksen, enn det det var med rundstykkene. Denne uka har jeg bare brukt de siste rundstykkene til lunsjpausene. I dag brukte jeg de siste rundstykkene til lunsjpausen på jobb.

Jeg kjøpte to brødformer på Europris, men hadde fra før en brødform hjemme som er laget av stål. Brødformene jeg kjøpte var laget av teflon. Derfor ble det ene brødet mislykket, som var oppi brødformen laget av stål, men brødene som var oppi de nye brødformene ble vellykket. Oppskriften jeg brukte var beregnet til 3 grove brød, så jeg må kjøpe en ny brødform på Europris neste uke. Et brød ligger i skuffen og et annet brød ligger i fryseren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar