mandag 19. november 2012

Ergonomi på arbeidsplassen

Det er viktig bruke tenke på når man jobber. Ergonomi betyr å redusere feil-belastning og overbelastning i arbeidet. Dette er veldig viktig å tenke på når man jobber, for å unngå yrkesskader. Når jeg jobber i lager tenker jeg på ergonomi for å redusere belastninger når jeg løfter tunge esker, men også når jeg står og pakker ut varer. Det er ikke ensformig arbeid, men kan bli mye av det samme lenge. Da går jeg av og til ut for å kaste tomme esker.

På denne siden kan dere lese mer om ergonomi http://www.ntnu.no/adm/hms/helse/ergonomi

Jeg vet at på mange arbeidsplasser brukes maskiner som lager mye støy, og da er det smart å bruke hørselvern for å beskytte hørselen. Hvis man ikke tenker på ergonomi når man jobber, kan det bli feil-belastninger og overbelastninger over lengre tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar