fredag 29. mars 2013

Langfredag

I dag har jeg ikke vært ute, men har bare slappet av hjemme. Hørte mye på musikk i dag og surfet på internett, men utenom det har jeg ikke gjort noe spesielt. Jeg tenkte at jeg kanskje skulle lagt ut et bilde i dag av routeren som står på sofaen.

Trådløs router med to antenner

I stuen har jeg alltid full dekning for det trådløse nettverket, fordi routeren er plassert i samme rommet. I soverommet varierer dekningen og er litt ustabilt, men ellers går det greit.

Skjermbilde av dekningen til det trådløse nettverket i stuen, med stasjonær pc
(Bilde tatt med fotoapparat)

Jeg prøver å gjøre bloggen min så godt kjent som jeg kan. Det er ikke lett, men det siste jeg har prøvd er å ha adressen til bloggen min som navn til det trådløse nettverket. Jeg vet ikke om det hjelper, men det er bedre å prøve å gjøre bloggen kjent på denne måten, istedenfor å ikke gjøre det.

Førstkommende mandag er siste dagen i påskeferien min.

2 kommentarer:

  1. du må sikra nettet ditt med kode sindre, så ikkje folk stjele det av deg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men jeg har ikke funnet en kryptering-nøkkel som virker på nettverkskortet til datamaskinene. Måtte til slutt gi opp. Jeg har ingen tro på at mange av naboene mine vil få så raskt nett fra meg, men uansett så blir dette reklame for bloggen i nabolaget.

      Hvis naboene skulle koble seg til, kommer signalene til å bli dårlige hvis det blir uvær ute, med masse vind og regn eller snø.

      Slett